Arild T.
Har en Coloredge CS270-skjerm og bruker å kalibrere den med Eizo EX3.
Det har fungert fint til nå, men nå får jeg ikke kontakt med kalibratoren. Har søkt i diverse forum, men finner ikke hva som er feilen. Har det noe med den siste oppgraderinga av Windows 10 å gjøre?
Kan noen hjelpe?

Arild Thingvoll
#1
#1
Per Arnfinn P.
Last ned og installer på nytt siste versjon av Color Navigator 6 eller 7. NB! versjon 7 har et mer komplisert brukergrensesnitt så bruk gjerne siste utgave av versjon 6
http://www.eizoglobal.com/support/db/products/software/brand/2
Arild T.
Takk for svar, Arnfinn, men har lastet ned 6-versjonen, men fungerer ikke likevel.
#2
#2
Per Arnfinn P.
Har du medfølgende USB A-B kabel tilkoblet mellom skjerm og datamaskin? Den skal alltid være i da hardwarekalibreringen skjer via USB.
Arild T.
Dette løste alt!

Forresten: Srgb eller Adobe RGB? Jeg valgte det første.

Tusen takk, Arnfinn, for god hjelp!!

Hilsen Arild

Per Arnfinn P.
Om du vil ha maksimal skjerm bruk Native, Eizo ColorEdge viser ca 20% mer enn Adobe RGB på Native fargerom
Arild T.
Jeg spørrer kanskje dumt, men hva mener du med Native?

Arild
Per Arnfinn P.
Native er skjermens maksimale fargerom, og en Eizo skjerm går lenger ut i fargemetningen i rødt og blått vs Adobe RGB. Og sRGB er dødt eller kommer til å dø ut da det allerede er flere enheter med DCI-P3 vs sRGB
Arild T.
Åpne uskalert versjon i eget vindu