Fontene i Asti
Reise? Arkitektur? Stilleben?
Fotograf
Utstyr
  • Annet merke Graflex Speed Graphic
  • Carl Zeiss Doppel-Amatar
  • Brennvidde150mm
  • Blenderf/16
  • Lukker1/10s
  • FilmtypeProvia 100
  • Nei
  • Exif Vis basisinfo - Vis all bildeinfo
Annen info
  • KategoriReise
  • Lastet opp
  • Visninger809
  • Nøkkelord
Linker og deling
Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_266167} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Ønsker du å bruke/kjøpe dette bildet?
Kritikker (3)
Bjørn Tore Manuel E.
Erlig talt så synes jeg du får alt for lite oppmerksomhet vedr dine bilder.
Dette bildet synes jeg er bra , det inneholder fine fargetoner og et lys som tilhører fortidens bilder.
Når en samtidig vet at det er en liten jobb bak slike bilder, ikke bare å stille seg opp og la autofokus og etc gjøre jobben så gjør det ikke beundringen for bildet noe mindre.
Bra bilde.
Mvh
BTE
Geir B.
Enig med Bjørn Tore: Dette var et flott bilde med et nesten magisk lys og flott komposisjon.

Men jeg har en liten mistanke om at det er tatt gjennom et glass( vindu/ dør ) - for er det ikke svake refleksjoner vi ser som gjør at svertingen i de mørke partiene ikke er helt ''mettet'' .....

mvh
Geir
Ole T.
Så veldig mye arbeid er det ikke med slikt, det er mer at man må tenke før utløseren trykkes ned istedenfor etterpå. Med 10 doble filmholdere har man 20 eksponeringer før det må lades om, og da blir det ikke mange ''reserveskudd''.

Det vanskeligste for meg er etterbehandling etter scanning, derfor blir det få bilder som blir lagt ut her. Når det ligger et originalt 4x5'' lysbilde på lysbordet til sammenligning er det deprimerende vanskelig å få til en brukbar match!

Bildet er ikke tatt gjennom annet glass enn det som var i objektivet, men objektivet var altså en 15cm Carl Zeiss Doppel-Amatar fra 1934 - uten antirefleksbehandling. Hadde jeg brukt optikk med antirefleksbehandling ville jeg trengt minst to eksponeringer for å beholde detaljer i skyggene uten å brenne ut høylysene, og disse måtte så scannes og kombineres i PS eller liknende. Da synes jeg det er mye enklere å sette på en kontrastsvak ''antikvitet'' og gjøre det i en eneste eksponering!
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Tastatursnarveier: forrige Goversikt neste
Åpne uskalert versjon i eget vindu