Referere til dette bildet andre steder på foto.no: klipp og lim følgende tekst (ta med klammeparentesene): {bilde_163719} Det vil da bli automagisk laget en link til bildet fra teksten din.
Littt muntrere forfall denne gangen. Synes dette var en fin variant bort fra de typiske rustvrakene.
Odd Tore S.
Dette var dekorativt med blandingen av store lønneblader og en hærskare andre blader. Høst for bladene, høst for bilen, en høst som allerede har vart i titalls år for den siste. OK behandling av vraket, nå mer som bærer av hovedelementene enn som hovedelement selv.
Artsbestemmelse her er langt fra enkelt. Det lille man kan se, minner mest om Ford Cortina Mark I fra tidlig 60-tall, men det kan være andre muligheter også fra slutten av 50-tallet til midt på 60-tallet.
Odd Tore
Øyvind A.
Hehe, Odd Tore. Så klarte jeg å sette deg fast ;o)
Men du er ikke så langt unna.
Takk for kommentarer.
Ø.
Jan O Ø.
Hei. Dette så jeg ikke. Tydelig at vi må reise dit flere ganger. Tett og fint utsnitt og en artig vinkling på bildet i forhold til bilen.
Mvh Jan O.
Odd Tore S.
Kunne være bærplukkerversjonen av Anglia også, den har like smekre A-stolper.
Odd Tore
Øyvind A.
Nei ikke Anglia heller.
Ø.
Hans Jacob H.
Fargerikt og fint. Her var det høstløv i fokus med et godt gjemt vrak bakom. Når det gjelder bilmerke og årsmodell melder jeg pass.
Odd Tore S.
Dette er den seriøse Bildekritikken, og da skal man ikke plage folk med biler.
Likevel:
Ditt knappe utsnitt viser farget ratt, tynne a-stolper, knekk i taket over takrenna, og vindusrammer type tynne uten krom. Dette får meg til å tenke engelsk Ford.
Corsair hadde karosseri med tendens til knekk. I tillegg fantes Consul 315, men den tror jeg ikke hadde slikt tak. Begge var biler av det jeg vil karakterisere som heller tvilsomt design og tilsvarende kvalitet, solgte dårlig og forsvant raskt ut av trafikken og minnet.
Er det heller ikke noen av disse, melder jeg pass, og forventer at du forteller at det er mugg på rattet!
Odd Tore
Øyvind A.
Godt forsøk. Men det er en 15M.
Ø.
Odd Tore S.
v2 viser klart 15M serie 2, innpresningen høyt oppe på døra er typisk.
Den er for ny (sen 60-tall og utover) til at jeg overhodet tenkte på den. Den ser ganske loddengrønn ut innvendig.
Ingen tvil om at du gjorde riktig valg da du la ut v1, men miljøet inne i denne ser også utfordrende ut, bilmose?
Odd Tore
Du må være logget inn for å kunne kommentere bildene på foto.no.
Artsbestemmelse her er langt fra enkelt. Det lille man kan se, minner mest om Ford Cortina Mark I fra tidlig 60-tall, men det kan være andre muligheter også fra slutten av 50-tallet til midt på 60-tallet.
Odd Tore
Men du er ikke så langt unna.
Takk for kommentarer.
Ø.
Mvh Jan O.
Odd Tore
Ø.
Likevel:
Ditt knappe utsnitt viser farget ratt, tynne a-stolper, knekk i taket over takrenna, og vindusrammer type tynne uten krom. Dette får meg til å tenke engelsk Ford.
Corsair hadde karosseri med tendens til knekk. I tillegg fantes Consul 315, men den tror jeg ikke hadde slikt tak. Begge var biler av det jeg vil karakterisere som heller tvilsomt design og tilsvarende kvalitet, solgte dårlig og forsvant raskt ut av trafikken og minnet.
Er det heller ikke noen av disse, melder jeg pass, og forventer at du forteller at det er mugg på rattet!
Odd Tore
Ø.
Den er for ny (sen 60-tall og utover) til at jeg overhodet tenkte på den. Den ser ganske loddengrønn ut innvendig.
Ingen tvil om at du gjorde riktig valg da du la ut v1, men miljøet inne i denne ser også utfordrende ut, bilmose?
Odd Tore